Üdvözöljük webshopunkban!
A Hoof s.r.o. nevű vállalatunk patkolókovács-felszerelések nagykereskedelmi értékesítésével foglalkozik és mindennel, ami a patákkal összefügg.
Mi vagyunk az egyetlen specializált szaküzlet Szlovákiában.
Patkók, patkószegek, patkolókovács-szerszámok, patacipők és táplálékkiegészítők széles skáláját forgalmazzuk.
© 2023 farriershop.hu
Általános üzleti feltételek
(továbbiakban mint „általános üzleti feltételek“)
Az eladó ezen általános üzleti feltételek értelmében a következő társaságra vonatkozik:
Cégnév: Hoof s.r.o.
Nyilvántartva a Nyitrai kerületi bíróság Cégjegyzékében, Sro szakasz (Kft.), betét száma 43782/N
Székhely: Hadovce 62, 945 01 Komárno, Szlovákia
IČO (azonosítószám): 51 024 560
(továbbiakban mint „eladó“)
Képviseli mint törvényes ügyvezető: Benjamín Németh, Hadovce 62, Komárno 945 01, Szlovákia.
Az eljárás módja: a képviselő önállóan cselekszik
kapcsolat: info@podkovy.sk, +421 908 089 359
Számlázási cím: Hadovce 62, 945 01 Komárno, Szlovákia Felügyeleti szerv: Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj (Nyitrai régió SOI Felügyelősége), Staničná 9, P. O. BOX 49/A, 950 50 Nitra 1, Szlovákia
I. Néhány kifejezés meghatározása
1.1 Az eladó kizárólagosan a Hoof s.r.o. társaság tekintendő a fent említett adatok alapján.
1.2 A vevő az a fizikai személy, mely a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem jár el a vállalkozási tevékenysége, munkaviszonya vagy hivatása körében és egyúttal fizikai vagy esetlegesen jogi személy, aki vállalkozási tevékenysége, munkaviszonya vagy foglalkozása körében jár el (továbbiakban: vevő)
1.3 Fogyasztó csak az a vásárló, amely fizikai személy, és amely a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenység, munkaviszony vagy foglalkozás körében jár el (továbbiakban „fogyasztó”)
1.4 A megrendelés a vevő a www.podkovy.sk,www.farriershop.hu webhelyen keresztül végrehajtott cselekménye, amelynek során az árut kiválasztotta az eladó katalógusából, a valóságnak megfelelően kitöltött minden szükséges adatot és a „megrendelés fizetési kötelezettséggel” opciót választotta és ezt követően kapott visszaigazolást a megrendelés elfogadásáról. A rendelés telefonon vagy emailben is leadható. A rendelés visszaigazolásának kézbesítése nem minősül adásvételi szerződés megkötésének. Abban az esetben, amikor a vevő nem él a megrendelőlapon keresztüli rendelés lehetőségével, hanem telefonon vagy e-mailben adja le a rendelést, az eladó az árajánlatot e-mailben vagy egyéb egyeztetett módon küldi meg a vásárló részére. A megrendelés és az adásvételi szerződés további részleteit kizárólag jelen üzleti feltételek tartalmazzák.
II. Általános rendelkezések
2.1 A vevő köteles a megrendelőlapot a valóságnak megfelelően kitölteni, illetve minden lényeges információt megadni.
2.2 Abban az esetben, ha a vevő a vállalkozási tevékenysége, munkaviszonya agy hivatása körében jár el, köteles megrendelés során feltüntetni a cégjegyzékszámot, az adószámot vagy a közösségi adószámot.
2.3 Távolról kötött szerződés az eladó és a fogyasztó között megbeszélt és megkötött szerződés, amely kizárólag egy vagy több távolsági kommunikációs eszköz segítségével jött létre az eladó vagy a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül, legfőként a weboldal-, elektronikus levél-, telefon-, fax, postai levél vagy ajánlat katalógus használatának segítségével.
2.4 Az eladó telephelyén kívül kötött szerződés e törvény alkalmazásában az eladó és a fogyasztó közötti szerződés így értendő:
- az eladó és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte során kötött szerződés olyan helyen, mely nem az eladó telephelye,
- melynek megkötésére az eladó olyan helyen adott ajánlatot a fogyasztó számára, mely nem az eladó telephelye,
- az eladó telephelyén vagy távolsági kommunikáció útján kötött szerződés az eladó a fogyasztó közvetlen egyéni és személyes megszólítása után olyan helyen, mely nem az eladó telephelye, illetve amit egy eladási akció során vagy azzal összefüggésben kötnek.
2.5 Az a szerződés, mely tárgya az áru adásvétele, a törvény értelmében minden olyan szerződést értünk:
- mely alapján a fogyasztó ellenérték fejében megszerez valamit, így különösen adásvételi szerződés vagy mely tárgya az áruk értékesítése, illetve szolgáltatásnyújtás.
2.6 Megrendelőlap kitöltésével és a megrendelés fizetési kötelezettséggel történő elküldésével a vevő egyúttal igazolja, hogy megismerte a jelen Általános Szerződési Feltételeket, melyek minden szerződés elválaszthatatlan részét képezik és bármikor elérhetők az eladó weboldalának megfelelő részében.
2.7 Természetes személyekkel fennálló szerződéses kapcsolatokra, amelyek az adásvételi szerződés megkötése során a jelen Általános Üzleti Feltételek szerint nem járnak el a vállalkozási tevékenységük körében, a 40/1964 Polgári törvénykönyv későbbi módosításai általános rendelkezésein túlmenően egyéni előírások is vonatkoznak, főleg a 102/2014 Törvénykönyv, Fogyasztóvédelemről szóló törvény távolról kötött szerződések vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződések alapján történő termékértékesítésről vagy szolgáltatásnyújtásról. Jogi személyekkel, illetve természetes személyekkel - vállalkozókkal létesített kapcsolatokra a Kereskedelmi törvénykönyv 513/1991 sz. törvény rendelkezései vonatkoznak.
III. Eladó nyilatkozatai a fogyasztó felé az adásvételi szerződés megkötése előtt
3.1 Az eladó ilyen módon világosan és érthetően tájékoztatja a fogyasztót:
a) az áru főbb jellemzői vagy a szolgáltatás jellege a használt kommunikációs eszköz és az áru vagy szolgáltatásra vonatkozó megfelelő mértékben,
b) az eladó vagy annak a személynek a cégneve és székhelye vagy telephelye, akinek a nevében az eladó eljár,
c) az eladó telefonszáma és egyéb adatok, melyek fontosak a fogyasztó számára az eladóval való kommunikációhoz, különösen az e-mail címe és faxszáma, amennyiben rendelkezik vele.
d) az áruk vagy szolgáltatások teljes árát, beleértve az általános forgalmi adót és minden egyéb adót vagy ha az áru vagy szolgáltatás ára előre nem lehet pontosan meghatározni, akkor annak kiszámításának módját, mint ahogy a szállítási költségeket, kézbesítési díjat, postai költségeket és más esetleges költségeket és díjakat is, vagy amennyiben ezeket a költségeket vagy illetékeket nem lehet előre meghatározni, azt a tényt, hogy ezek a költségek vagy illetékek a teljes árba beleszámíthatók; amennyiben határozatlan idejű szerződésről vagy előfizetői szerződésről van szó, az eladó tájékoztatja a fogyasztót a számlázási időszak teljes áráról és az egy hónapra érvénes árról, ha a számlázási időszak hossza eltérő és ha ez az árat nem lehetséges előre meghatározni, a kiszámítás módját is,
e) a szerződéskötés céljára használt távolsági kommunikációs eszköz használatának díját, amennyiben emelt díjas szolgáltatási számról van szó,
f) fizetési feltételek, szállítási feltételek határidő, ameddig az eladó vállalja az áru kiszállítását vagy a szolgáltatás teljesítését, információt a reklamációk, panaszok, fogyasztói javaslatok beadásának és feldolgozásának módjáról,
g) tájékoztatást a fogyasztó szerződéstől való elállás jogáról, a szerződéstől való elállási jog gyakorlásának feltételeiről, időtartamáról és eljárási rendjéről; az eladó a fogyasztó számára biztosítja a szerződéstől való elállás nyilatkozatáról szóló űrlapot a 3.számú melléklet alapján,
h) tájékoztatást arról, hogy ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a 10. § (1) bekezdése szerint viseli az áru visszaküldésének a költségeit, és ha eláll a távolról megkötött szerződéstől, az olyan áru visszaküldésének költségeit is, mely a jellegéből kifolyólag nem küldhető postai úton,
i) tájékoztatást a fogyasztó esetleges kötelességeiről, hogy a ténylegesen teljesített teljesítést megfizesse az eladónak a 10. § bekezdés 5 szerint, ha a fogyasztó eláll a szolgáltatásokról szóló szerződéstől azután, hogy az eladónak kifejezett hozzájárulását adta a 4§ 6.bekezdés alapján,
j) tájékoztatást arról, hogy a fogyasztó nem jogosult elállni a szerződéstől, esetleg tájékoztatást a körülményekről, melyek során a fogyasztó elveszíti a szerződéstől való elállás jogát,
k) tájékoztatást az eladó felelősségéről az áru vagy szolgáltatások hibáiért az általános előírások szerint,
l) tájékoztatást a gyártó vagy az eladó által az általános szabályozásnál szigorúbb elvek szerint nyújtott jótállás meglétéről és részleteiről, ha azt a gyártó vagy az eladó biztosítja, valamint tájékoztatást a segítségnyújtás feltételeiről és meglétéről és a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatásokról az áru értékesítése után vagy a szolgáltatás teljesítését követően, amennyiben ilyen segítséget nyújt,
m) tájékoztatást a szerződés időtartamáról, ha határozott időre kötött szerződésről van szó; amennyiben határozatlan időre kötött szerződésről van szó, melynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik, a szerződés felbontásának feltételeiről is tájékoztat,
n) tájékoztatást a fogyasztó szerződéséből eredő kötelezettségeinek minimális időtartamáról, ha a szerződés ilyen kötelezettséget eredményez a fogyasztó számára,
o) tájékoztatást a fogyasztó az eladó kérésére előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására vonatkozó kötelezettségeiről, valamint annak biztosítására vonatkozó feltételekről, amennyiben a szerződés ilyen kötelezettséget ír elő a fogyasztó számára,
p) funkcionalitásra vonatkozó információk, beleértve a felhasznált technikai védelmi intézkedéseket az elektronikus tartalom biztonságának érdekében, amennyiben alkalmas, q) az elektronikus tartalom hardverrel és szoftverrel való kompatibilitására vonatkozó információt, amelyekről az eladó tud vagy amelyekről ésszerűen elvárható, hogy tudjon az adott esetekben,
r) tájékoztatást az alternatív vitarendezési rendszeren keresztül történő vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről; az eladó ezzel egyidejűleg a honlapján hivatkozást biztosít az alternatív vitarendezési platformra, amelyen keresztül a fogyasztó javaslatot tehet alternatív vitarendezés kezdeményezésére.
IV. Információk az áruról és az árakról
4.1 Az árukra vonatkozó információk, beleértve az egyes áruk árának megjelölését és a főbb jellemzőit, az online áruház katalógusában megtalálhatók. A termékek ára tartalmazza az általános forgalmi adót is, az összes kapcsolódó díjat és költséget, ami az áru visszaküldésével összefügg, amennyiben az áru természetnél fogva nem küldhető vissza szokásos postai úton. A termékek ára mindaddig érvényesek, amíg azok a webáruházban megjelennek. Ez a rendelkezés nem zárja ki az adásvételi szerződés megkötésének egyénileg megállapított feltételeinek lehetőségét.
4.2 Az online webáruház katalógusában megjelenő termékek bemutatása tájékoztatás jellegű és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni ezen árukra.
4.3 Az internetes webáruházban megjelenítendő az információ a termékek csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekről. A csomagolással és a szállítási költségekkel kapcsolatos megjelenített információ csak abban az esetben érvényes, amennyiben az áruszállítás Szlovákia területén belül történik.
4.4 Az áru vételárából az esetleges kedvezmények egymással nem vonhatók össze, ha az eladó és a vevő másként nem állapodnak meg.
V. Rendelés és az adásvételi szerződés megkötése
5.1 A vevő a távközlő eszközök használata során felmerült költségeit, melyek az adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben jöttek létre (internetes csatlakozás, telefonos költségek), a vevő magának fizeti. Ezen költségek nem térnek el az alapártól.
5.2 A vevő az elektronikus árurendelést az alábbi módokon adhat le:
- az ügyfélfiókján keresztül, amennyiben előzőleg regisztrált az online áruházban,
- regisztráció nélküli megrendelőlap kitöltésével.
5.3 A megrendelés leadása során a vevő kiválasztja a terméket, a darabszámot, a fizetési és szállítási módot.
5.4 A megrendelés elküldése előtt a vevőnek lehetősége van az ellenőrzésre és az adatok megváltoztatására, melyeket a megrendelésbe megadott. A vevő az eladónak a Megrendelés gombra való kattintással elküldi a rendelést, fizetési kötelezettséget vállalva. A rendelésben megadott adatokat az eladó valódinak tekinti. A rendelés érvényességének feltétele az összes kötelező adat kitöltése a megrendelő lapon és a vevő igazolása arról, hogy a jelen üzleti feltételeket megismerte.
5.5 Az eladó a megrendelés kézhezvételét követően haladéktalanul visszaigazolást küld a vevőnek a megrendelés kézhezvételéről arra az e-mailcímre, melyet a vevő a megrendelésben megadott. Ez az igazolás automatikus és nem minősül szerződésnek. Az igazolás melléklete az eladó aktuális üzleti feltételeit tartalmazza. Az adásvételi szerződés csak akkor jön létre, ha az eladó elfogadta a megrendelést. A rendelés elfogadásáról szóló értesítést a vevő e-mailcímére kerül kézbesítésre. / Az eladó a megrendelés kézhezvételét követően haladéktalanul visszaigazolást küld a vevőnek a megrendelés kézhezvételéről arra az e-mailcímre, melyet a vevő a megrendelésben megadott. Ez az igazolás szerződéskötésnek minősül. Az eladó egyidejűleg tájékoztatja a vevőt és a vevő tudomásul veszi és elfogadja, hogy a rendelés része az ár megfizetésének kötelezettsége.
5.6 Abban az esetben, ha az eladó a megrendelésben szereplő feltételek valamelyikét nem tudja teljesíteni, úgy módosított ajánlatot küld a vevő részére a megadott e-mailcímre. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül és az adásvételi szerződés ebben az esetben úgy jön létre, hogy a vevő visszaigazolja az eladó ajánlatának elfoadását a módosított ajánlatban megadott e-mailcímre való válaszával.
5.7 Az eladó által elfogadott mindegyik rendelés kötelező érvényű. A vevő mindaddig elállhat a rendeléstől, amíg az eladó nem értesíti a vevőt a megrendelés elfogadásáról. A vevő telefonon mondhatja le a rendelést az eladó telefonszámán vagy elektronikus üzenet segítségével az eladó e-mailcímére, mindkettő lehetőség szerepel a jelen üzleti feltétekben.
5.8 Abban az esetben, ha nyilvánvalóan technikai hiba történt az eladó részéről az áru webáruházban való megjelenítése során vagy a megrendelés folyamán, az eladó nem köteles átadni az árut ezen egyértelműen hibás áron. Az eladó tájékoztatja a vevőt a hibáról indokolatlan késedelem nélkül és módosított ajánlatot küld a vevő részére a megadott e-mailcímére. A módosított ajánlat új adásvételi szerződésnek minősül és ilyen esetben akkor tekintendő elfogadottnak, amikor a vevő visszaigazolást küld az eladónak az e-mailcímére.
5.9 A szerződés határozatlan időre jön létre és az eladó és a vevő kötelezettségeinek teljesítésével szűnik meg.
VI. Ügyfélszámla
6.1 A vevő az internetes áruházban való regisztrációja alapján a vevő hozzáférhet az ügyfélszámlájához. Az ügyfélszámlájában a vevő megrendeléseket adhat le. A vevő regisztráció nélkül is adhat le rendelést.
6.2 A vevő az ügyfélszámlában való regisztráció során és a rendelés leadása alatt köteles helyesen és valóságosan megadni az összes adatot. Az ügyfélszámlában megadott adatokat a vevő bármilyen változásnál köteles aktualizálni. A vevő által megadott adatokat az ügyfélszámlában és a megrendelésben az eladó helyesnek tekinti.
6.3 Az ügyfélszámlához való hozzáférést felhasználói név és jelszó biztosítja. A vevő titoktartásra kötelezett az ügyfélszámlájához való hozzáféréssel kapcsolatos szükséges információkra vonatkozóan. Az eladó nem vállal felelősséget harmadik személy által okozott esetleges visszaéléssel az ügyfélszámlával kapcsolatban.
6.4 A vevő nem jogosult harmadik személynek engedélyezni az ügyfélszámla használatát.
6.5 Az eladó megszüntetheti az ügyfélszámlát, főleg abban az esetben, ha a vevő az ügyfélfiókot hosszabb ideig nem használja vagy abban az esetben, ha a vevő megszegi az adásvételi szerződésben és jelen üzleti feltételekben vállalt kötelezettségeit.
6.6 A vevő tudomásul veszi, hogy az ügyfélfiók nem lehet elérhető folyamatosan, főleg tekintettel az eladó hardver és szoftwer felszerelésének szükséges karbantartására, esetleges a harmadik személyek hardver és szoftwer felszerelésének szükséges karbantartására való tekintettel.
VII. Vételi ár és fizetési feltételek
7.1 A termék vételi ára az internetes webáruházban mindig egyénileg minden egyes tételre van megadva és az érvényessége csak a rendelés leadásának pillanatáig érvényes.
7.2 Az eladó nem vállal garanciát a termékek jövőbeni azonos árának ígéretére. A konkrét rendelésnél meghatározott ár a vételár érvénességének lejáratáig érvényes a vevő részére.
7.3 A termék árát és a kézbesítéssel kapcsolatos költségeket az adásvételi szerződés szerint a vevő következő képen fizetheti:
- átutalással közvetlenül az eladó bankszámlájára IBAN SK3509 0000 0000 5136 1825 47, mely a Slovenská sporiteľna, a.s. nevezetű bankban van vezetve,
- utánvétellel készpénzben az ár átvételekor.
7.4 A vételárral együtt a vevő köteles megfizetni az eladó részére a csomagolással és a kiszállítással kapcsolatos költségeket a szerződéses összegben. Kifejezetten eltérő rendelkezés hiányában a vételár tartalmazza az áru szállításának költségeit.
7.5 Készpénz nélküli fizetés esetében a vételár az adásvételi szerződés megkötésétől számított 14 napig érvényes. Fizetési kapun keresztül történő fizetés esetén a vevő az érintett elektronikus fizetési szolgáltató utasításait köteles követni. Készpénz nélküli fizetés esetében a vevő vételár fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeget az eladó bankszámláján jóváírásra kerül.
7.6 Az eladó előre nem követel a vevőtől előleget vagy más hasonló foglalót. A vételár kifizetése az áru elküldése előtt nem számít foglalónak.
7.7 A bevételi nyilvántartási törvény szerint az eladó köteles a vevő részére bizonylatot kiállítani. Ugyanakkor köteles a beérkezett bevételt nyilvántartani az adókezelőnél online, technikai hiba esetében legkésőbb 48 órán belül.
7.8 Az eladó a vevő számára adóbizonylatot – számlát állít ki. Megállapodás szerint az adóbizonylatot a vevő e-mailcímére küldi. / Az eladó az adóbizonylatot a kiszállított áruhoz csatolja.
7.9 A vevő az áru tulajdonjogát az áru teljes vételárának, a szállítási költséggel együtt történő megfizetésével szerzi meg, de legkorábban az áru átvételekor. Az áru véletlen elvesztéséért, sérüléséért vagy megsemmisüléséért való felelősség a vevőre száll át az áru átvételének pillanatában vagy abban a pillanatban, amikor a vevő köteles volt átvenni az árut, de azt nem tette meg az adásvételi szerződés ellenében sem.
VIII. Áru kiszállítása, átvétele
8.1 Az eladó köteles a termékeket a megrendelt mennyiségben és minőségben a vevőnek átadni az árura vagy szolgáltatásra vonatkozó adózási bizonylatokkal és egyéb okmányokkal együtt, amennyiben ezek léteznek és az adott termékre jellemzőek.
8.2 Ha a vevő az áru átadásától számított 5 munkanapon belül nem tiltakozik az áru vagy a szolgáltatás hiányával kapcsolatban, illetve nem számol be az eladónak az áru okmányai hiányáról, az igazolt szállítólevél és átvételi bizonylat alapján feltételezhető, hogy az áru a vevő részére rendesen át lett adva, hacsak nem bizonyítják az ellenkezőjét.
8.3 Az eladó köteles a fogyasztó megrendelését a kézhezvételétől számított 30 napon belül teljesíteni. Ha az eladó azért nem teljesíti a rendelést, mert a megrendelt árut nem tudja kiszállítani vagy a megrendelt szolgáltatást nyújtani, az eladó köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a vevőt és 15 napon belül köteles visszaküldeni az áru ellenértékét vagy az előleget, amennyiben az eladó és a vevő nem állapodnak meg alternatív teljesítésben.
8.4 A megrendelt áru vagy szolgáltatás kézbesítési helye a rendelésben vevő által megadott cím. A vevő köteles az árut átvenni a kézbesítés során. A vevő a szállítótól való átvételkor köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét és bármilyen sérülés esetében erről haladéktalanul tájékoztassa a szállítót. A küldeménybe való illetéktelen behatolásra utaló sérülés megállapítása esetében a vevő nem köteles átvenni a csomagot a szállítótól.
8.5 Az eladó kiszállítja a megrendelt árut a vevőnek az általa megadott címre a megrendelő lapon és kizárólag csak annak a személynek adja át, amely vevőként van megjelölve a rendelésben. Az áru kézbestése más személynek mint aki vevőként van megjelölve a megrendelésben, nem lehetséges az eladó előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül és az eladó szükséges dokumentumai nélkül.
8.6 Az áru kiszállításával és átvételével összefüggő költségek a kiszállítás módjának függvényében a vevő megrendelésében szerepelnek, valamint az eladó visszaigazolásában is. Abban az esetben, ha a szállítás módját a vevő külön kérése alapján egyeztetik, a vevő viseli a megállapított szállítási móddal kapcsolatos kockázatot és az esetleges többletköltségeket.
8.7 Abban az esetben, ha a vevőnek felróható okok miatt ismételten ki kell szállítani az árut vagy más módon kell kézbesíteni mint ahogy a rendelésben meg volt jelölve, a vevő köteles kifizetni az ismételt szállítással felmerülő költségeket, illetve a más módon történő kézbesítés költségeit.
8.8 Abban az esetben, ha a vevő nem veszi át az árut, az eladó jogosult a csomagot a telephelyén vagy a székhelye szerinti címen elhelyezni 30 napig a kiszállított küldemény visszaküldésének időpontjától számítva vagy attól a naptól számítva, amikor a csomagot át lehetett volna venni. Az eladó erről a tárolásról írásos értesítést küld a vevő számára, melyben felszólítja, hogy vegye át az árut a tárolási határidő lejártának időpontjáig. Amennyiben a vevő nem veszi át árut a tárolási határidő lejártáig sem, az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés megszűnik.
IX. Elállás a szerződéstől
9.1 Az a vevő, aki egyben fogyasztó is a jelen Általános Üzleti Feltételek I. bekezdés 1.3 alapján, elállhat a távolról kötött adásvételi szerződéstől vagy az eladó telephelyén, székhelyén kötött adásvételi szerződéstől, akár indoklás nélkül is.
9.2 A fogyasztó elállhat az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül 14 naptári napon belül attól a naptól számítva, amikor a fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy, kivéve szállító személye, átvette az árut, ez azt jelenti, hogy 14 nappal az áru átvétele után ez a határidő megszűnik. Amennyiben a határidő utolsó napja munkaszüneti napra esik, úgy a határidő a következő munkanapig kitolódik. A fogyasztó elállhat a szerződéstől, melynek tárgya az áru kézbesítése, még az elállási határidő megkezdése előtt.
9.3 A vásárló fogyasztó nem állhat el többek között az adásvételi szerződéstől, ha:
- a vevő kívánsága szerint módosított áruk, méretre készített termékek vagy kifejezetten egy vásárlónak szánt termékek szállítása esetében,
- romlandó áruk szállítása esetében, valamint olyan áruk, melyek természetüknél fogva visszafordíthatatlanul összekeveredtek más áruval a kiszállítás közben,
- olyan zártcsomagolású áruk esetében, melyeket nem lehet visszaadni egészségvédelmi vagy más higiéniai indokokból kifolyólag és amely védőcsomagolása megsérült a kézbesítés után, - más indokok miatt, melyek a 102/2014 § 7 bekezdés 6 Fogyasztóvédelemről szóló törvénykönyv módosításaiban vannak felsorolva a távolságról vagy az eladó telephelyén/székhelyén kívül megkötött adásvételi szerződés alapján.
9.4 Az elállási határidő betartásának érdekében a vásárló fogyasztónak kötelessége határidőn belül elküldeni a nyilatkozatot a szerződéstől való elállásról.
9.5 A vevő az adásvételi szerződéstől való elálláshoz eladó által hozzáférhető mintanyomtatvány kitöltésével állhat el, valamint egyértelmű elállási nyilatkozat megküldésével az eladó e-mailcímére vagy a jelen üzleti feltételekben közzé tett postai címére. Az eladó haladéktalanul értesíti a vevőt a nyilatkozat kézhezvételéről.
9.6 A szerződéstől elállt vásárló fogyasztó 14 napon belül köteles visszaadni az eladónak az árut a szerződéstől való elállás napjától számítva. A vásárló fogyasztó viseli a szállítási költségeket, melyek az áru visszaadásával keletkeznek és azt abban az esetben is, ha az árut a természetéből adódóan nem lehet általános postai úton visszaküldeni.
9.7 Ha a vásárló fogyasztó eláll a szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül köteles visszaadni az összes pénzeszközt, beleértve a kiszállítási költségeket is és azt ugyan olyan módon, azt a vevőtől fogadta. Az eladó csak akkor adhatja vissza a pénzeszközöket más módon, ha a vásárló fogyasztó ezzel egyetért és ha ezzel neki nem keletkeznek újabb költségei.
9.8 Ha a vásárló fogyasztó az eladó által felkínált legolcsóbb szállítási módtól eltérő módot választott, az eladó az áru kiszállítási költségét a felajánlott legolcsóbb szállítási módjának megfelelő összegben téríti meg a vevőnek.
9.9 Ha a vásárló fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a vevő részére visszaadni a fogadott pénzeszközöket hamarabb, mint a vásárló fogyasztó kézbesíti a visszárut vagy nem bizonyítja, hogy a visszárut az eladónak átadta.
9.10 A vevő köteles a visszárut az eladónak sértetlenül, sérülésmentesen és lehetőség szerint az eredeti csomagolásban visszaküldeni.
9.11 Az eladó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, ha az árukészlet elfogyott, az áru nem áll rendelkezésre vagy az áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította az áru gyártását vagy behozatalát. Az eladó a megrendelésben megjelölt e-mailcímen haladéktalanul értesíti a vevőt és az elállásról való értesítéstől számított 14 napon belül visszaadja az összes pénzeszközt, beleszámítva a szállítási költségeket is, melyet elfogadott a vevőt és az ugyan olyan módon, esetleg a vevő által megjelölt módon.
9.12 A fent említett rendelkezések kizárólag a fogyasztóra érvényesek a jelen üzleti feltételek I. cikkely 1.3 pontja meghatározása szerint. Azon vevő számára, amely vállalkozási szervezet – vállalkozó vagy a vásárlást a foglalkozásából, hivatásából vagy a vállalkozásában történő felhasználási célból teszi meg, legyen az jogi vagy természetes személy, az 513/1991 számú Kereskedelmi törvénykönyv törvényi feltételei érvényesek.
X. Hibás teljesítésből eredő jogok
10.1 Az eladó felelősséggel tartozik a fogyasztó és a vevő felé, hogy az áru átvételkor hibátlan. Az eladó felelősséggel tartozik a vevő felé főleg abban az időben, amikor a vevő átvette az árut: a) az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, melyekben a felek megállapodtak, megállapodás hiányában pedig olyan tulajdonságokkal rendelkezi, melyeket az eladó vagy a gyártó leírt vagy amelyeket a vevő az áru jellegére tekintettel vagy az eladó hirdetése alapján elvárt, b) az áru alkalmas arra a célra, amelyet az eladó a használatukra vonatkozóan megjelölt vagy amelyre az ilyen típusú árukat általában használják, c) az áru megfelel a megállapodás szerinti minőségnek vagy a megállapodott mintának, amennyiben a minőség a megbeszélt minta szerint lett kivitelezve, d) ha az áru a megfelelő mennyiségben vagy tömegben van és e) ha az áru megfelel a jogszabályban meghatározott előírásoknak.
10.2 Ha a hiba az áru vevő általi átvételétől számított hat hónapon belül válik nyilvánvalóvá, úgy tekintendő, hogy az áru hibás volt már az átvétel pillanatában. A vevő a fogyasztási cikkben keletkezett hibából eredő jogait az átvételtől számított huszonnégy hónapon belül jogosult gyakorolni. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a csökkentett áron eladott hibás termékekre, amely hiba miatt alacsonyabb árat kellett megállapítani, a termék szokásos használatából eredő elhasználódásra, valamint használt árucikkeknél, amely a vevő átvételekor fennálló elhasználódási foknak megfelelő hibából ered, vagy ha az áru jellegéből ered.
10.3 Hiba előfordulása esetén a vevő panaszt tehet az eladónál és követelheti: a) ha eltávolítható hibáról van szó:
i) az áru hibájának ingyenes eltávolítását,
ii) az áru cseréjét új termékre,
b) ha nem eltávolítható hibáról van szó:
i) ésszerű engedményt a vételárból,
ii) elállhat a szerződéstől.
10.4 A vevő elállhat a szerződéstől,
a) ha a terméknek olyan hibája van, melyet nem lehet eltávolítani és amely akadályozza a termék rendes használatát mint egy hibátlan terméknél,
b) ha a terméket nem lehet rendesen használni az ismételt meghibásodás miatt vagy a javítás utáni hiba miatt,
c) ha a terméket nem lehet rendesen használni a többszörösen előforduló hibák miatt.
10.5 Az eladó köteles a reklamációt minden olyan üzemben fogadni, amelyben lehetséges fogadni a reklamációkat, esetlegesen a székhelyén vagy a vállalkozás helységeiben. A fogyasztó a reklamációt az eladó által megjelölt személynél is érvényesítheti. Amennyiben a fogyasztó reklamációját az eladó által megjelölt személy kezeli, akkor az eladó csak a kijavított áru átadásával tudja kezelni a reklamációt, ellenkező esetben a reklamációt az eladóhoz irányítja feldolgozásra. Az eladó köteles a vevőnek írásbeli visszaigazolást adni arról, hogy a vevő mikor élt a reklamáció jogával, mi a reklamáció tárgya és a vevő követelésének rendezési módját, mint ahogy igazolást a reklamáció rendezésének dátumáról és módjáról, beleszámítva a javítás elvégzésének igazolását és az időtartamát, esetleg a reklamáció elutasításának írásos indoklását.
10.6 Ha a fogyasztó panasszal él, az eladó vagy az általa meghatalmazott alkalmazottja vagy a megjelölt személy köteles tájékoztatást adni a vevőmnek a hibás teljesítésből eredő jogairól. A fogyasztó döntései alapján, melyeket a hibás teljesítésből eredő jogai alapján hoz meg, az eladó vagy az általa meghatalmazott alkalmazott vagy a megjelölt személy azonnal köteles meghatározni a reklamáció elrendezésének módját, bonyolult esetekben három munkanapon belül, és főleg ha összetett műszaki értékelésre van szükség, legfeljebb 30 napon belül a reklamáció érvényesítésének időpontjától. A reklamáció elrendezésének módjának megállapítása után a reklamációt a hiba eltávolításával együtt azonnal kell intézni, miközben indokolt esetben későbbi időpontban is lehet intézni. A reklamáció kezelése, beleértve a hiba eltávolítását is, nem tarthat tovább a reklamáció benyújtásától számított 30 napnál. Ezen időtartam hiábavaló lejárta lényeges szerződésszegésnek minősül és a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől vagy joga van a hibás termék újra való kicserélésére. A reklamáció érvényesítésének időpontját azt a pillatatot kell tekinteni, amikor a vevő akarata megnyilvánul (a hibás teljesítéshez való jog gyakorlása) az eladó felé.
10.7 Az eladó írásban tájékoztatja a vevőt a reklamáció eredményéről és az legfeljebb 30 napon belül a reklamáció érvényesítésének napjától számítva.
10.8 A hibás teljesítésből származó jogok nem érvényesek, ha a vevő a termék átvétele előtt tudott a termék hibájáról vagy ha a termék hibáját ő maga okozta.
10.9 Indokolt reklamáció esetén a vevőnek joga van a reklamáció alkalmazásával kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére. A vevő ezen jogát az eladónál a jótállási idő lejáratát követő egy hónapon belül érvényesítheti.
10.10 A vevő választhatja a reklamáció rendezésének módját, ha több választási lehetőség van az elrendezésre.
10.11 A szerződő felek jogaira és kötelezettségeire a hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatban a § 499-510, § 596-600 és § 619-627 Polgári törvénykönyv rendelkezései vonatkoznak későbbi módosításaiban, valamint a 250/2007 Fogyasztóvédelmi törvény későbbi módosításainak rendelkezései irányadók.
10.12 A felek további jogait és kötelezettségeit, melyek az eladó felelősségével összefüggenek a hibás teljesítésből eredően, az eladó reklamációs rendje határozza meg.
10.13 Az eladó felelős a termékek minőségéért és azért, hogy az eladott áru megfeleljen az ide vonatkozó műszaki szabványoknak, amelyeknek az áru megfelel és meg kell felelnie. A vevő köteles a terméket a gyártó utasításainak vagy a használati elveinek megfelelően használni és szakszerűen eljárni. Az eladó nem vállal felelősséget azért, ha a megvásárolt terméket nem a gyártó rendelkezései alapján van használva vagy ha más módon, ahogy szokásos.
10.14 A fent említett jogok a jelen általános üzleti feltételek X. cikkely 10.1 – 10.12 pontjaiban kizárólag a vásárló fogyasztóra vonatkoznak összhangban az I. cikkely 1.3 pontjának tartalmával. Azon vevő számára, amely vállalkozási szervezet – tehát vállalkozó vagy a vásárlást a foglalkozásából, hivatásából vagy a vállalkozásában történő felhasználási célból teszi meg, legyen az jogi vagy természetes személy, az 513/1991 számú Kereskedelmi törvénykönyv § 429 és azt követtő törvényi feltételei érvényesek.
XI. A viták peren kívüli rendezése
11.1 A fogyasztónak jogában áll az eladóhoz fordulni helyesbítési kérelemmel, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a panaszát kezelte vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait. A fogyasztónak jogában áll javaslatot tenni az alternatív (peren kívüli) vitarendezés megindítására az alternatív vitarendezési szervnél, ha az eladó a megkeresésre az előző mondatban foglaltak szerint nemleges választ adott, vagy arra annak elküldésétől számított 30 napon belül sem válaszolt. Ezzel nem érinti a fogyasztó bírósághoz fordulásának lehetőségét.
11.2 A peren kívüli fogyasztó vitarendezésre a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség (Slovenská obchodná inšpekcia) hivatott, mely székhelye: Staničná 1567/9, 949 01 Nitra, IČO: 17 331 927, amelyet a megjelölt célból érhető el a következő címen: Slovenská obchodná inšpekcia (Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség), Ústredný inšpektorát (Központi felügyelőség), Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov (Nemzetközi Kapcsolatok és alternatív vitarendezési Osztály), Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, vagy elektronikusan az ars@soi.sk vagy a @soi.sk címen. Internetes cím: https://www.soi.sk/. Online vitarendezési platform internetes oldala http://ec.europa.eu/consumers/odr, melyet eladó és vevő közötti adásvételi szerződésből eredő vitarendezésre lehet.
11.3 Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika (Szlovák Köztársaság Európa Fogyasztói Központja), székhelye Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava, internetes oldala: http://esc-sr.sk/ a kapcsolattartási hely az Európai parlament és Tanács (EU) 524/2013 2013. május 21.-i rendelkezései alapján az online fogyasztói jogviták rendezéséről, valamint a 2006/2004 sz. rendelkezés és a 2009/22/ES irányelv (a fogyasztói jogviták oline rendzésére vonatkozó rendelet).
11.4 Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult az áruértékesítésre. A kereskedelmi ellenőrzést saját hatáskörében az illetékes Járási hivatal kereskedelmi osztálya végzi. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet egyebek mellett a Fogyasztóvédelmi törvény 250/2007 számú későbbi módosított rendelkezései betartását is végzi.
XII. Záró rendelkezések
12.1 Az eladó és a vevő közötti minden megállapodásra a Szlovák Köztársaság jogrendje irányadó. Ha az adásvételi szerződéssel létrejött kapcsolat nemzetközi elemet tartalmaz, úgy a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolatra a Szlovák Köztársaság jogrendszere az irányadó. Ez nem érinti a fogyasztónak az általánosan kötelező jogszabályokból eredő jogait.
12.2 A szerződő felek minden írásos levelezést egymásnak elektronikus posta segítségével küldhetnek a fent említett címeken vagy írásban.
12.3 A vevő a levelezést a jelen üzleti feltételekben meghatározott e-mailcímre vagy postacímre kézbesíti az eladónak. Az eladó a levelezést a vevő felé az ügyfélszámláján vagy a megrendelésben megjelölt e-mailcímére vagy a postai címére kézbesíti.
12.4 Az eladó a vevővel kapcsolatban semmilyen magatartási kódex nem köti a Fogyasztóvédelmi törvény 250/2007 számú rendelkezései értelmében.
12.5 Az eladó webhelyére vonatkozó minden jog, különösen a tartalom szerzői joga, beleértve a honlap elrendezését, valamint fényképek, filmek, grafika, védjegyek, logó és más tartalom és elemek az eladót illeti meg. Tilos a weboldal vagy annak részét másolni, módosítani vagy egyéb módon használni az eladó hozzájárulása nélkül.
12.6 Az eladó nem vállal felelősséget az olyan hibákért, melyeket az internetes webáruházban harmadik személy beavatkozásából vagy annak rendeltetésellenes használatából erednek. A vevő a webáruház használata során nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek jogtalan behatolást vagy a programfelszerelés jogtalan használatát tesznek lehetővé vagy nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé tenné számára vagy harmadik személy számára, hogy a webáruházat alkotó szoftvereket vagy az internetes áruház egyéb elemeit károsíthatja vagy rendeltetésével ellentétes módon használja.
12.7 Az adásvételi szerződés, beleértve az üzleti feltételeket, eladó által archiválásra kerülnek elektronikus formában és nyilvánosan nem elérhető.
12.8 Az üzleti feltételek szövegét az eladó változathatja vagy kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti azokat a jogokat és kötelezettségeket, melyek a szerződési feltételek korábbi változatának érvényességi ideje alatt keletkeztek. 12.9 Az üzleti feltételek melléklete a szerződéstől való elállás mintanyomtatványa.
Mintanyomtatvány szerződéstől való elálláshoz
Jelen Általános Üzleti Feltételek 2019.03.15. napjától érvényesek és hatályosak..